.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کاهش قیمت سیم‌کارت همراه اول

مدیرعامل اپراتور اول کشور از کاهش قیمت سیم‌کارت‌های دائمی تا ۲۵۴ هزار تومان خبر داد
وحید صدوقی، مدیرعامل همراه اول در ابتدای این مراسم با ارائه عملکرد این شرکت در سال 89 به برنامه پرمشترک‌ترین اپراتور خاورمیانه در سال 90 پرداخت. وی در ابتدای بحث خود به بیان یک خبر خوش پرداخت و عنوان کرد با توجه به بحث‌هایی که در سال گذشته میان همراه اول و رگولاتوری به وجود آمده بود، تصمیم گرفتیم قیمت سیم‌کارت‌هاي تلفن همراه را کاهش دهیم. مديرعامل شركت ارتباطات سيار ايران از فروش سيم‌كارت‌هاي دائمي همراه اول به قيمت 254 هزار و 800 تومان از روز 27 ارديبهشت‌ماه سال جاري خبر داد.وي افزود: ‌در اين سيم‌كارت‌ها 120 هزار تومان هزينه حق اتصال، ‌چهار هزار و 800 تومان ماليات بر ارزش افزوده و 130 هزار تومان به عنوان تضمين پرداخت است. وي با بيان اينكه البته اين موضوع به اين معنا نيست كه قيمت سيم‌كارت‌هاي قديمي ارزان شود، گفت:‌ اين سيم‌كارت‌ها از 27 ارديبهشت‌ماه به مشتركان ارائه مي‌شود و سيم‌كارت‌هاي 0910 به عنوان سيم‌كارت‌هاي دائمي بدون تضمين همراه اول هستند.
مدیرعامل همراه اول در پاسخ به سوال دنیای‌اقتصاد مبنی بر عدم عرضه سرویس‌هاي ارزش افزوده در مقایسه با رقیب اصلی این اپراتور و همچنین ارائه اینترنت نامناسب از نظر سرعت ارائه به کاربران گفت: قبول دارم که در این بخش کند عمل کرده‌ایم؛ اما حرکتی که از سال 89 در مجموعه همراه اول آغاز شده است این کندی را جبران خواهد کرد. وی در ادامه افزود: مشکل اصلی ما در این بخش مدیریت دولتی گذشته شرکت و قانون برگزاری مناقصه‌ها بوده است؛ چرا که ما هم‌اکنون شبکه‌ای با چندین وندور مختلف در اختیار داریم. ارائه سرویس‌هاي ارزش افزوده در این شبکه ملزم به یکپارچه‌سازی این شبکه است. ما بارها سعی کرده‌ایم که سرویسی را ارائه دهیم؛ اما در مراحل تست با مشکل از سوی یک وندور مواجه شدیم. حال تصور کنید درخواست از آن وندور برای به‌روز رسانی تجهیزات خود چقدر زمان بر خواهد بود. همین عوامل باعث شده تا ما در بخش سرویس‌هاي ارزش افزوده سرعتی کند داشته باشیم؛ اما بعد از خصوصی شدن شرکت و برداشته شدن قوانین دست و پاگیر سرعت توسعه این بخش افزایش یافته است. صدوقی در ادامه به سرویس‌هاي ارزش افزوده راه‌اندازی شده در سال گذشته اشاره کرده و از سرویس‌هاي انتقال شارژ، بسته نامحدود اینترنت یا سرویس همراهان نام برد و افزود: ما با سه پیمانکار برای ارائه سرویس‌هاي ارزش افزوده به توافق رسیده و کار را آغاز کرده‌ایم. مدیرعامل همراه اول ادامه داد: این به معنای تامین محتوای این سرویس‌ها نیست، بلکه افرادی که در بخش تامین محتوا فعالیت دارند، می‌توانند برای ارائه سرویس‌هاي خود با این سه پیمانکار همکاری داشته باشند. صدوقی درباره سرعت اینترنت همراه اول گفت: از آنجایی که شبکه ما در حال حاضر نسل دو و دو و هفتاد و پنج است، نمی‌توان سرعت بالا ارائه داد؛ چرا که ارائه سرعت بالای اینترنت بر بستر موبایل مستلزم شبکه نسل سه است. وی ادامه داد: در این بخش تمام اقدامات لازم صورت گرفته است تا پس‌از پایان دوره حفاظت اپراتور سوم، همراه اول نیز بتواند از شبکه نسل سوم بهره بگیرد. وی ادامه داد: در حال حاضر 4 میلیون و 700 هزار نفر از سرویس GPRS همراه اول استفاده می کنند که این رقم از یک و نیم میلیون نفر گذشته رشد چشمگیری داشته است که در حقیقت ارائه بسته نامحدود اینترنت باعث این استقبال شده است.
صدوقی گفت: برای سال 90 در نظر داریم که ظرفیت استفاده از این سرویس را برای 18 میلیون نفر فراهم کرده و سعی می‌کنیم تا خرداد ماه جاری این ظرفیت را به 20 میلیون مشترک برسانیم. وی ادامه داد در بحث سرعت هم زمانی که روی نمایشگر کاربر حرف G نمایان شود، سرعت دانلود اینترنت 20 تا 25 کیلو بیت بر ثانیه خواهد بود و اگر کاربر در مناطق به روز شده آنتن‌ها به شبکه Edge قرار داشته باشد، می‌تواند از 30 کیلو بیت بر ثانیه به بالا دانلود داشته باشد. وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت ارسال پیام کوتاه به 40 هزار پیام در ثانیه افزایش یافته و ظرفیت‌سازی برای 20 میلیون مشترک جدید نیز در شبکه IN انجام شده است. حسن رضوی، معاون فنی و مهندسی شرکت ارتباطات سیار ایران در ادامه گفته صدوقی در پاسخ به «دنیای‌اقتصاد» عنوان کرد: رتبه سایت همراه اول هم اکنون جزو صد سایت پر بازدید ایران است این رتبه را از یازده ماه گذشته تا به امروز داشتیم که این نشان‌دهنده افزایش تقاضا در این اپراتور است. وی به راه‌اندازی سرویس جیرینگ در ماه‌هاي آینده اشاره کرد و افزود: این سرویس در قالب یک سرویس ارزش افزوده در آینده نزدیک ارائه مي‌شود و قطعا با استقبال از سوی مشترکان روبه‌رو خواهد شد. وی همچنین به سرویس‌هايي چون آوای انتظار و فعال شدنش به صورت آزمایشی برای دو میلیون مشترک همراه اول اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون دوره آزمایشی این سرویس به پایان رسیده و این سرویس هم‌اکنون در بخش تجاری قرار گرفته است. این مقام مسوول به میزان استقبال از این سرویس در زمان تجاری شدن اشاره نکرد؛ اما ادامه داد ارسال پیامک‌هاي تبلیغاتی این سرویس كه از چندی پیش آغاز شده به تدریج برای تمام مشترکان همراه اول ارسال خواهد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.047 seconds.